onsdag 9 maj 2012

Uppdatering


Alltså jag måste vara knas men det har blivit så himla svårt att komma in på mitt konto här på blogger och uppdatera bloggen. Jag letar och letar varje gång och vips så kommer jag hit till sidan för uppdatering, men jag vet aldrig riktigt hur...Villket gör att det blir samma visa nästa gång jag ska försöka uppdatera. Det är såklart ingen orsak till varför det ska behöva ta nästan två månader att uppdatera men det är ändå STÖRANDE!

Jaja, nog om detta, nu är jag iaf inne och ska passa på att skriva en liten kort sumering av tiden som gått sen sist.

Jenta har varit skadad :-( Precis lagom till påsk och vi skulle ut på tävlingsbanan visade hon upp en oroväckande hälta på ena bakbenet. Jag befarade det värsta - korsbandet! Var en riktigt tuff och orolig tid där i början och det märktes att hon hade ont. Väl hos veterinären visade det sig att korsbandet iaf inte är av...Riktigt vad som orsakade hältan vet vi inte. Hon fick smärtstillande och antiinflammatoriskt och ordinerades vila i tre! veckor. Nu har tre veckor gått och vi har så smått börjat träna upp henne igen. Än så länge ser det bra ut och hon uppvisar ingen hälta. Vi tar det mycket försiktigt, korta skritturer i kuperade terräng så hon får lyfta ordentligt på benen. Jag har byggt en liten bana i skogen med stockar som hon får skritta över och sen går vi såklart vanliga "travpromenader".
Jag har även varit ute och spårat med henne och det verkar som 3 års uppehåll från spår (plus 3 veckors total vila) har gjort susen för spårmotivationen. Hon spårade riktigt riktigt fint faktiskt och nu är jag sugen på, att en gång för alla, få ordning på det där jäkla spåret så vi kanske kan komma till start i lägre. Sjävlklart vill jag ut på tävlingsbana även i söket igen men det känns ändå lite som det vore skönt att ha spåret att luta sig tillbaka på när tävlingskarriären för sök är slut... För hur det än är så krävs det betydligt bättre fysik hos hunden för att tävla sök än spår och Sprutt blir ju knappast yngre även om hon förtfarande är i sina bästa år och riktigt fin i kroppen :-) Den som lever få se, nu till helgen blir det iaf spår på programmet!
Finaste Sprutt

Lowa växer och mår toppen. Så himla härlig ålder just nu :-) Visst, alla åldrar har ju sitt men nu är hon verkligen så himla rolig. Hon lever verkligen i sin drömvärld, eller ja, i Katthult. Hon är helt besatt av Emil i Lönneberg och nästa all hennes vakna tid sjunger hon -Till snickerboa ränner jag...Å så ska vi ropa -Looowa, förgrömmade onge

Här sitter "Emil" i snickarboden och täljer en trägubbe
Här övar Lowa på att cykla tillsammans med mormor


Annars har mycket tid spenderats till att försöka vårfixa här hemma. Altanen har fått lite olja. Vi valde en med lite färg i för att få ett fräschare intryck och oj så fint det blev. Nu ska bara staketet får lite vit färg oxå så kommer ett efterkort.
Bästa Darlingen sliter...


Vi har fått ett nytt husdjur i form av Peter, en älg som fullkomligen har flyttat hit. Två kompisar har han oftast med sig oxå...I början var det lite mysigt och exotiskt, nu är jag mest trött på de där jäkla älgarna som börjar bli lite väl närgångna. Hoppas att det är fjolårskalvar som snart hittar rätt i livet.

Själv har jag tagit ett mycket stort steg i min karriär. Jag har fått ett nytt jobb som jag ska börja på efter semestern. Det känns utmanande, jättespännande mest samtigit väldigt läskigt ;-) Mer om detta när det närmar sig...

Avslutar med en bild på vår skidtjej :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar