lördag 25 februari 2012

Göteborgsvistelse

Ligger på hotellrummet och slöar efter en god frukost. Lowa kollar smurfarna på tv och jag dricker te, ja vi har det rätt gött faktiskt:-)
Igår hade vi en riktig Lowa-dag. Efter frukost tog vi spårvagnen till Linnéplatsen och den fantastiska lekparken Plikta. Där fick Lowa härja runt i över 1h och hon var överlycklig. Sen kom bästa Lisa och mötte upp och vi käkade en mycket god lunch på ett jättemysigt café. Hade kunnat sitta där och bara snick snacka fortfarande, men det funkar ju inte riktigt men en 2-åring. Hur som helst, en liten stund fick vi iaf innan det var dags för mig och Lowa att promenera tillbaks.
Eftermiddagen var Magnus lite ledig så då passade vi på att besöka Universeum. Vilket place alltså, för både stora och små:-)
Idag ska vi kolla lite på showen, agility och ponnystafetter står på programmet. I em ska vi ta spårvagnen till Anna och Edith så Lowa får leka av sig lite:-)

lördag 18 februari 2012

Äntligen på g...

Ja, idag var hela familjen Johansson-Glans på benen igen, äntligen! Jag och Jenta var i skogen en sväng på fm och tränade sök. Himla skoj den där grenen alltså, som ni vet;-) Jenta gick bra idag, utsatte henne dock inte för några större svårigheter eller utmaningar utan körde mycket fart och motivation...å då glänser hon ju verkligen:-) Nu måste vi dock ta tag i det här med tomslag...fick bråka lite idag och det är ALLTID på första tomslaget...Sen går det av bara farten. Men men, nått måste vi ju ha att träna på;-)

På em åkte vi till farmor och farfar och Lowa var ute för första gången på över en vecka. Då fick hon göra det bästa hon vet- RIDA:-o Hon är så duktig måste jag faktiskt säga... Hon borstar och grejar, hjälper till med sadel och träns och tjatar och tjatar... Väl på hästen strålar hon som en sol och sitter faktiskt rätt stabilt - älskade lilla unge<3 Nu sover hon som en stock i soffan så vi kommer väl få en lattjo lördagkväll:-D

fredag 17 februari 2012

Fortsatt sjukstuga

Ja, som rubriken lyder.. Sen senaste inlägget har vi haft 11 VABdagar av 18 möjliga arbetsdagar. Det har varit allt från feber till magsjuka. Jag och Magnus har oxå varit sjuka lite till och från och Magnus är fortfarande krasslig...men vi hoppas att det är på upphällningen nu och att vi snart är friska allesammans.

Jentas tass är iaf bättre, alltid något. Hon är pigg och full av energi, imorn blir det sökträning så hon får jobba både kropp och knopp lite, då blir hon glad.

Idag är Lowa med mig på kontoret en liten sväng medan Darlingen är hos frissan. Många spännende saker att greja med. I går var hon oxå här en stund, på kortet nedan målar hon en drake till vår nya inöpschef.




onsdag 25 januari 2012

VAB

Det är ju typiskt...bara för jag sa till Emma igår att det är helt otroligt att vi bara har 3 VABdagar med Lowa sedan mars, så får hon värsta feberyran i natt... Het som en kamin och pratade om konstiga saker, bara att stanna hemma.
Nu verkar det dock inte vara så värst stort fel på henne, lite slö men ingen feber...konstigt!
Då är jag mer orolig för Jenta som har ont i en tass:-( Hon gjorde nått på träningen i måndags så vi fick avbryta, igår haltade hon lite grann, idag är det värre:-( Vet inte hur länge man ska avvakta innan man kontaktar vet...?
En strålande vinterdag ute, synd att man har sjukt barn och halt hund:-(

måndag 23 januari 2012

Helgen som gått...

...gick som vanligt i rasande fart.
Lördagen tillbringades till största del med mina härliga hundträningskamrater:-) Sökträning med efterföljande Upplet. Kanonnöjd med träningen då Sprutt börjar komma ur sin skendräktighet nu och få tillbaka sitt vanliga tempo i det hon gör... Lite väl mycket egna åsikter om hur sökarbetet ska gå till men det är något vi måste ta oss igenom, gör om och gör rätt- det är det vi lär oss på. Gäller bara att vara smartare och ligga ett steg före ;-) Uppletet lossnar mer och mer, nyckeln till framgång där är helt klart konkurrens. Får hon se hunden innan köra går det av bara farten. Ingångarna med grejerna går bättre och bättre och hon letar ruskigt effektivt. Kan vi bara hålla upp motivationen så finns det hopp!
I går gjorde hela familjen en liten ufflykt till Skövde och Billingen. Där var några arbetskamrater och åkte skridskor och grillade korv. Vi anslöt till det senare och Lowa hade pulkan med sig då det äntligen kommit lite snö. Jenta fick dra Lowa i pulkan en sväng, en aktivitet de både gillar skarpt. Kampen lyser igenom på Jenta...på ett positivt sätt. Hon går liksom igång på att det tar emot och att hon får ta i med kroppen. När pulkan "grävde ner" sig i snön och det blev riktigt tungt kom det till och med lite rottismorr från Sprutt. Men hon gillar´t, även om det tog på krafterna...Å Lowa säger "fortare fortare" som ALLTID ;-) Den lilla fartdåren, vad ska det bli av henne?


I dag är det dags för inomhusträning igen. Det är verkligen jätteskoj! Jenta är så taggad och tycker det är störtballt att få busa och käka godis inomhus. Har telefonen på laddning, ska försöka filma lite ikväll tänkte jag... Vet dock inte om jag lyckas få upp nån film här men för eget bruk är det nyttigt iaf;-)

fredag 20 januari 2012

Badhusbesök

Ända sen Lowa var en liten plutt har vi gått på babysim och hon verkligen älskade att simma och plaska runt. Men sen hände nått, i våras...hon fick fullkomligt panik för allt som hade med vatten att göra. Jättetråkigt och såklart jobbigt för henne. Vi har inte gjort så stor grej utav det, hon har fått va lite skitig helt enkelt;-) För en tid sedan började hon sakta men säker närma sig vatten igen, och idag var vi faktiskt varit i badhuset igen:-) 34 grader i vattnet och både jag och Lowa njöt av att plaska runt där. Nu hoppas vi vattuskräcken är botad för alltid!

måndag 16 januari 2012

Soffweilern

Precis hemkommen efter ett lydnadspass i inomhushallen. Så här trött och nöjd är Sprutt då, underbart:-)
Idag låg fokus på position i fria följer och KRYP...Detta eviga kryp alltså, känns som jag aldrig får ordning på... Hon är så jäkla snabb min racerrotta. Hon har helt galet lätt för att krypa och tycker det är skitkul. Så när jag har tagit ETT STEG, har Jenta krupit 5m...inte helt optimalt. Men, vi kämpar på, perfekt moment att träna inomhus.
Nu ska jag gå och kurera min onda rygg...tror att jag har dragit på mig en inflammation i Roboideus:-(