måndag 20 juni 2011

Kalas

Vet ni? Mammas duktiga gullunge sov hela natten i sin nya säng, i sitt rum :-0 Ja, det är faktiskt sant. En gång var jag inne och stoppade i nappen, annars sov hon som en stock. Det var verkligen över förväntan. Vi får väl se om det var en engångsföreteelse eller inte ;-)

Igår var det kalas för farfar Ronny som fyllde år. Gott med smörgåstårta :-) Jag och Magnus åt så magen stod i fyra hörn. Lowa tyckte mest det var skoj att leka med sina kusiner. Här är Lowa och Linus som konstaterar att farmor har bytt kökshandduk.

Lowas intresse för djur märks allt tydligare. Kanske inte så konstigt med tanke på hennes föräldrar ;-) Jag var HELT i djur galen som barn. Min föräldrar kunde nästan inte besöka någon som hade något djur eftersom jag inte lät bli det en enda sekund. Nu är det väl lite bättre men jag är fortfarande väldigt förtjust i de flesta djur. Här gosar Lowa med Siri, överlycklig över en katt som inte springer och gömmer sig så fort hon vill klappa. Det gör nämligen våran katt, och det gäller inte bara när Lowa försöker klappa, utan typ alla utom jag och Magnus.


Idag var vi och inspekterade Lowas nya dagis som hon ska börja på efter semestern. Det verkade bra även om vi såklart kommer sakna Slusssen. Lowa tyckte nog det var spännande med massa nya leksaker och nya barn, hoppas och tror att det kommer att gå bra.

Ikväll är det ÄNTLIGEN sökträning för mig och Sprutt. Ska bli skoj att komma till skogen, var på tok för längesedan nu...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar