fredag 17 juni 2011

Magbaciller

Usch ja, denna vecka har vårt hem varit pestsmittad. Det började natten mellan lördag och söndag då Lowa kräktes... Natten till tisdag var det Magnus tur, så han fick vara hemma tisdag och onsdag. Jag trodde naivt nog att jag skulle klara mig, men nehe...igår morse rasade magen ihop totalt, dock slapp jag kräkas. Så det var bara för mig att vara hemma torsdag och fredag. Så här sitter jag nu, rätt seg, fortfarande lite rörig i magen och tung i huvudet. Ute är det supertrist väder. Jenta totalvägrar att ens gå ut, hon rörde inte en fena när jag tog på mig för att skjutsa Lowa till dagis. Här ser ni bildbevis på Sveriges slöaste rottis:
Lowa var supernöjd över att åka till dagis. Hon trivs så himla bra och det är verkligen världens bästa dagis. Vi är så himla nöjda! Idag skulle de ha mysdag då det bara var 4a barn och 3 personal :-) Tyvärr är det nu bara 3 veckor kvar, eftersom det bara är en slussavdelning och hon har fått en ordinarieplats efter semestern. Usch, det kommer vara jättejobbigt sista dagen vi åker därifrån, hur förklarar man för en 1,5 åring att hon inte kommer att få träffa sina goa "fröknar" och kompisar något mer?

Nä, nu ska jag försöka övertala rottan därinne i sängen att gå ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar