måndag 9 januari 2012

Jentasprutt

Allt för sällan stannar jag upp och reflekterar över alla bra egenskaper denna hund besitter. Jag har mycket lättare att se och klanka ner på hennes brister när hon egentligen är en alldeles fantastisk tjeja;-)
I dag tex...har vi tränat lydnad inomhus för första gången. Vi var på Flat-flips hunddagis och hundarna fick sitta i dagisboxarna under tiden eftersom det bara gick att köra en hund i taget... Flera hundar stirrade upp sig och gnällde, skällde och försökte bryta sig ut. Jenta hoppade direkt upp i soffan som fanns i boxen och tog det hela med roB-)
Samma när hon kom in i hallen, inga konstigheter. Pigg och glad, alltid redo för mina upptåg. Nya miljöer är inget som bekommer henne och att träna inomhus passar henne perfekt:-)
Nu ska jag krypa ner hos min soffweiler som för tillfället är megaskendräktig...men ändå jobbar på på bästa sätt när vi väl kommer utanför dörren:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar