måndag 8 augusti 2011

Slut på sommaren

I dag är jag åter på jobbet, och det känns faktiskt helt ok. I morse när jag var ute kändes det faktiskt som det var lite höst i luften. Lite kyligt och väldig frisk, skön luft. Det gör faktiskt inget, jag är ganska nöjd med sommaren nu...jag gillar hösten, om det blir en fin höst vill säga. På jobbet börjar folk komma tillbaka, brunbrända och fräsha, fulltankade på energi...det är faktiskt ganska skoj att jobba nu :-)

Vi har verkligen haft en jätteskön semester. De två veckorna efter Kosta-lägret har varit helt ok väder så det har varit mycket sol och bad. Här kommer lite bilder från vår sommar:

De första är från Kosta-veckan och vår lediga dag som vi tillbringade i Kalmar, bla. på Kalmar slott. En höjdpunkt i Lowas liv, då hon än idag pratar om "tottet"

Lite svårt det där med avspärrningar



Mammi och Lowa i finkan
 


Pappi och Lowa på kanonen
Väl hemma i Mariestad igen fick Lowa stifta bekantskap med stranden. Här är vi ute på Torsö och efter en stund tycker hon att det är helt ok att gräva i vattenbrynet



Dagen efter var det dags för en båttur i mormor och morfars båt



Lite skeptisk men trygg i morfars famn


Pappi badade såklart :-)
Hemma har vi njutit av poolen och se man på. t.o.m. min 30 års present kom fram ;-)

Jenta är väldigt orolig när matte är strandad på ön

När väderprognosen utlovade sol passade vi på att planera in en resa till Brommö.

Lowa provade ut cykelhjälmen kvällen innan


Å var överlycklig över att få åka cykel

Det är verkligen ett paradis...alldeles runt hörnet liksom

Mat är ett måste för familjen Johansson-Glans


Lillfis - min älskade lilla skatt :-)

Man blir trött av att vara på utflykt
Gunga är verkligen Lowa stora passion i livet
Lekplatsen på Karlsholme

Nu tar vi nya krafter inför en fullspäckad höst. Som vanligt mycket häst och hund på schemat - härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar