tisdag 6 september 2011

Bilder från helgen

Bloggar från telefonen

Sakta men säkert håller jag på å lär mig alla finesser:-P. Idag försöker jag lära mig att skicka blogginlägg från min nya ögonsten...

Skickat från min Sony Ericsson Xperia neo

onsdag 31 augusti 2011

Ny telefon

Ja, jag har länge gått och suktat efter en ny telefon. Min gamla blev stulen samtidigt som de stal våran bil i dec och sen dess har jag lånat mammas, som iofs var helt ny... Men så igår gick Magnus och köpte sig en ny och då blev jag ruskigt avis ;-) Så för någon timma sedan gick beställningen iväg och det blev en sån här snygging:

En röd Sony Ericsson NEO.

Magnus köpte en likadan fast en svart/blå. Så nu när vi ständigt kommer vara "on-line" finns det inte längre några ursäkter för att inte uppdatera bloggen;-)

tisdag 30 augusti 2011

Tävling på G

Om det går så lång tid så att man glömmer lösenordet för att logga in till bloggen, då uppdaterar man för sällan, eller hur ;-)?
Anledningen till min frånvaro är att jag har för mycket annat att göra såklart. Jag har anmält till tävling om 10 dagar vilket känns på tok för snart... Jag har ju tränat för att kunna starta högre klass i över ett år men ändå känns det som vi är långt ifrån klara. Trodde jag hade söket under kontroll tills jag igår slänger ut en figge på nära håll, bara för att... Det gick inte alls, Jenta sprang nästan över den utan att hitta, alltså ett tydligt tecken på att näsan INTE är påkopplad på vägen in till mig på stigen. Jag hinner en sökträning till innan tävlingen...vet inte om jag ska börja trixa med detta nu eller bara köra lite pepp???
Lydnaden är låångt ifrån klar. Ja, egentligen är det inget moment mer än platsliggningen som jag är "säker" på...Det är så himla många nya moment i högre. Framåtsändande, skall, ink med stå, tungapporten...ja, det kan verkligen gå precis hur som helst. För att inte tala om upplet...
MEN vet ni vad, vet ni varför jag ska tävla? För att tävla med min älskade Jenta är det roligaste jag vet. Å 175 kr för att få värsta bästa träningen serverad och en härlig dag tillsammans med sin underbara kamrat är faktiskt inte speciellt dyrt...;-)

söndag 14 augusti 2011

Blivande hästtjej?

Ungefär 80% av Lowas vakna tid tjatar hon om hästar... Hon ska titta på hästar, läsa om hästar, rida på käpphästen, krama hästen - ja listan tar aldrig slut... Som ni kanske förstår kan vi absolut inte säga att Pappi åker till hästarna när han varje dag den här helgen har gett sig av mot Grevagården och årets upplaga av Ponny SM ;-)

I går åkte jag och Lowa iaf till farmor och farfar en sväng och stall Marieäng.

Först fick Lowa fick pyssla om lilla SÖTA Zefir.    
Hon borstade ock kratsade hovar som hon aldrig hade gjort annat;-)

Sen tog vi en liten sväng

Säkerhetsvästen var lite stor så det var svårt för Lowa att sitta ordentligt, därav den liggande stilen
Efter stalltjänsten blev Lowa tillslut ganska nöjd och kunde tänka sig att gå in och leka med farfar lite så mamma och farmor fick rida en sväng. Jag är ju ingen hästtjej från början med tycker det är otroligt roligt och "avkopplande" att komma ut på hästryggen en sväng.

Farmor på Muffin och jag på Lillan :-)

torsdag 11 augusti 2011

Utflykt till Mösseberg

I tisdags slutade jag tidigare från jobbet för att ta en liten tur till Falköping. Vi var på Mösseberg och tittade på djuren:
Här tittar vi på de gulliga kaninerna

Här tittar Lowa och Pappi på de otäcka ankorna och gässen

Lowa var mest intresserad av fåglar och höns. Det har hon iaf inte fått från mig... GÖRÄCKLIGA!

Efteråt var vi väl förtjänta av en glass :-)
En mysig och alldeles lagom liten familjeutflykt som avslutades med god mat och trevlig umgänge hos vår kollega Ann och hennes sambo. Tisdagslyx!

Ikväll blir det skotträning och lydnad på klubben, måste komma igång på allvar NU...

måndag 8 augusti 2011

Slut på sommaren

I dag är jag åter på jobbet, och det känns faktiskt helt ok. I morse när jag var ute kändes det faktiskt som det var lite höst i luften. Lite kyligt och väldig frisk, skön luft. Det gör faktiskt inget, jag är ganska nöjd med sommaren nu...jag gillar hösten, om det blir en fin höst vill säga. På jobbet börjar folk komma tillbaka, brunbrända och fräsha, fulltankade på energi...det är faktiskt ganska skoj att jobba nu :-)

Vi har verkligen haft en jätteskön semester. De två veckorna efter Kosta-lägret har varit helt ok väder så det har varit mycket sol och bad. Här kommer lite bilder från vår sommar:

De första är från Kosta-veckan och vår lediga dag som vi tillbringade i Kalmar, bla. på Kalmar slott. En höjdpunkt i Lowas liv, då hon än idag pratar om "tottet"

Lite svårt det där med avspärrningar



Mammi och Lowa i finkan
 


Pappi och Lowa på kanonen
Väl hemma i Mariestad igen fick Lowa stifta bekantskap med stranden. Här är vi ute på Torsö och efter en stund tycker hon att det är helt ok att gräva i vattenbrynet



Dagen efter var det dags för en båttur i mormor och morfars båt



Lite skeptisk men trygg i morfars famn


Pappi badade såklart :-)
Hemma har vi njutit av poolen och se man på. t.o.m. min 30 års present kom fram ;-)

Jenta är väldigt orolig när matte är strandad på ön

När väderprognosen utlovade sol passade vi på att planera in en resa till Brommö.

Lowa provade ut cykelhjälmen kvällen innan


Å var överlycklig över att få åka cykel

Det är verkligen ett paradis...alldeles runt hörnet liksom

Mat är ett måste för familjen Johansson-Glans


Lillfis - min älskade lilla skatt :-)

Man blir trött av att vara på utflykt
Gunga är verkligen Lowa stora passion i livet
Lekplatsen på Karlsholme

Nu tar vi nya krafter inför en fullspäckad höst. Som vanligt mycket häst och hund på schemat - härligt!