måndag 4 juli 2011

Jenta - min älskade prinsessa

Efter den här helgen måste jag verkligen ge all cred till Jenta! Ofta, allt för ofta, hör jag mig själv gnälla på Jenta, att hon är stökig, att hon jagar rådjur, möss, katter, ekorrar, snor kattmaten, tar upp hela min säng, ja listan kan göras lång. Vad jag däremot glömmer bort att att berätta är att hon är en alldeles UNDERBAR hund :-)
Den här helgen har hon verkligen varit fantastisk att ha med, så enkel och så vänligt inställd - till ALLT.
Hundar springer lösa, hästar steppar omkring lite här och var, jag försöker styra runt en barnvagn som det förhoppningsvis sitter en unge i. Många gånger har jag varit tvungen att kommendera Jenta ligg mitt i detta kaos för att springa och hämta en galen Lowa som ska "pinga" och är på väg ut på banan, där ligger Jenta snällt och väntar på att jag ska komma tillbaka. Som om det inte vore nog med hästtävling så var det dessutom fotbollscup och antikmässa, det var folk, fotbollar, barn på cyklar, trampbilar, inlines, segways...å Jenta hon tittar knappt åt detta utan går lugnt bredvid vagnen. Efter att har varit ute på promenader vilar hon snällt på hotellrummet, utan att säga ett knyst, hon var med på uteserveringen på kvällen, visst är hon lite bufflig och vill blir klappad på - men så vänlig. Ja, hon är helt enkelt BÄST min älskade Sprutt!

Ikväll ska vi göra det vi tycker är allra roligast, träna sök såklart :-)

1 kommentar: